søndag den 23. juni 2013

Bananpandekager uden mel

Jeg har simpelthen haft den vildeste lyst til pandekager hele aftenen, men ville helst ikke "synde" med almindelige pandekager med (spelt)mel. En veninde foreslog mig at lave bananpandekager - de bliver lavet kun på bananer, æg og bagepulver. De er så nemme, og de tilfredsstillede min pandekage-sult. Jeg tror, at jeg fremover vil lave dem til morgenmad engang imellem, når jeg har lidt ekstra tid.

Ingredienser:
1 banan
2 æg
0,25 tsk. bagepulver

Man kan sagtens tilføje kanel, vaniljesukker, peanutbutter, m.m.

Fremgangsmåde: mos bananen med en gammel og tilføj æg og bagepulver - det hele piskes godt sammen. Pandekagerne bages i små klatter på en pande. Jeg endte med 9 fine pandekager i det hele.

Rigtig god søndag! :-)

1 kommentar:

  1. Hej! Prøv at tilsætte havregrød i pandekagerne. Det gør dem rigtig lækre!

    SvarSlet