lørdag den 13. oktober 2012

En snack, din mave vil takke dig for!

Her kommer så den første, mest simple - men måske også den bedste - opskrift. Jeg har haft svært ved at vænne mig til, at jeg ikke lige har kunne have en muslibar, en bolle eller lignende med i madpakken, til når jeg bliver småsulten. Samtidig er det vigtigt, at man ikke spiser for meget frugt, da det heller ikke er godt for maven. Så hvad kan man så spise, når alle de andre sidder og snacker i alt det, vores mave ikke har lyst til at få ned i sig? Svaret kommer her: riskiks med peanutbutter! Det kan godt være, at det ikke umiddelbart lyder som en lækker ting, men tro mig! Det smager så dejligt. Flere jeg kender er begyndt at spise det, efter jeg har introduceret det. Peanutbutteren mætter godt, så det kan virkelig redde en i de sene eftermiddagstimer, hvor man bare har brug for et eller andet. Jeg bruger en økologisk peanutbutter, da der ikke er tilsat andet end peanutbutter og en lillebitte smule salt. Den er altså både bedre for maven og har mindre kalorier i sig.

Prøv det!


3 kommentarer:

  1. Har du overvejet at lave dine egne myslibarer? Jeg har en opskrift på min nye underside og vil gerne dele med dig ;)
    http://krydderuglen.blogspot.dk/p/opskrifter-fra-uglemors-nye-liv.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor spændende med egne müslibarer! :-) Det vil jeg lige kigge på. Tusind tak for opskriften!
      Mvh. Maja

      Slet
  2. Hvordan er det med salt-chips, eller chips i det hele taget?

    MVH. Johnny Kristiansen

    SvarSlet