mandag den 18. marts 2013

Fokus på FODMAP i BT

I går havde BT en artikel om FODMAP-diæten i deres avis - og et lille interview med mig og mine erfaringer havde endda også fået lov at komme med. Jeg er så glad for, at der er kommet landsdækkende fokus på problemerne med irriteret tyktarm og på, at der rent faktisk er en diæt derude, som kan være med til at gøre en kæmpe forskel.
BT kontaktede mig i torsdags, fordi de skulle skrive om diæten, og undervejs i deres research havde stødt på min blog. De spurgte, om jeg havde lyst til at fortælle min historie, og jeg er så stolt over, at jeg kan være med til at hjælpe og sætte fokus på noget, der har været overset i alt, alt for lang tid! Jeg kan se, at der har været rigtig mange besøgende på min side både i dag og i går, og jeg håber, at de her kan finde forståelse, hjælp, medfølelse og alt det, man har brug for, når man har det så dårligt, som man kan have, når man døjer med IBS. Tusind tak for alle jeres søde kommentarer og rosende ord om bloggen. Hver eneste af dem varmer så meget!


3 kommentarer:

  1. Hejsa.
    Min kæreste så netop igår i BT at der stod noget og spurgte om det var noget jeg ville forsøge.
    Er 17 og for godt et år siden fik jeg afvide at jeg netop have fået IBD (Inflammatory Bowel Disease) som også er en tarmsygdom. Jeg spiser rigtige mange ting af det som FODMAP's faktisk siger man skal holde sig fra og døjer med mavesmerter så jeg ikke kan møde på arbejde og er meget afhæning af mælkechokolade, men er villig til at skifte min kost ud. Men tror du også det er noget der kan hjælpe mig?
    Med venlig hilsen Majken Marie.

    SvarSlet
  2. Hej Maja

    Kan du evt ligge artiklen ud på din blog? Jeg kan nemlig ikke finde den på bt's hjemmeside.

    Tak for en god blog

    Hilsen Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina.
      Jeg har lagt interviewet ud, men skal lige høre, om jeg må lægge artiklen ud også :-)
      Venlig hilsen Maja

      Slet