lørdag den 17. november 2012

Julefrokost

Jeg skal til årets første julefrokost, og jeg glæder mig! Alligvel kan jeg ikke lade værre med at bekymre mig lidt.. For hvor sjovt er det i virkeligheden lige, at spise sild og dejlig varm leverpostej uden rugbrød? Og mon ikke, at den brune sovs er fyldt med fløde? For ikke at tale om ris ala manden. Øv!
 
På den ene side ville jeg helst bare være ligeglad med alt, hvad der hedder FODMAP-diæt i aften og spise alt, hvad jeg har lyst til. På den anden side har jeg ikke lyst til at spise noget, der gør, at jeg bliver syg og dårlig.
 
Jeg må nok indse, at jeg må gå efter de ting, jeg ved, jeg kan spise. Til gengæld slipper jeg for at gå tidligt hjem med en træls mave - det må jeg huske mig selv på, når de andre går i krig med desserten og jagten på mandlen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar