søndag den 5. maj 2013

Laktosefri is

Netto har i den her uge en laktosefri is (den er lavet på soya) til 35 kr,- Den fås i fire forskellige udgaver, og jeg købte den med hindbær og den med chokolade.
Isen er lavet på soyabønner, så den er ikke lav i fodmap. Jeg vil prøve mig lidt frem og se, om det ikke sagtens kan gå, hvis jeg kun får en lille klat et gang imellem ;-) De smager rigtig dejligt, så det kunne være dejligt, om maven var med på den. Flødeis kommer jeg aldrig til at spise igen, for laktose er det værste, min mave ved.

Jeg skal faktisk på sommerferie til Finland i år, og deroppe har de efter sigende et kæmpe udvalg af laktosefri produkter (deres laktosefrie sortiment er lige så stort som vores almindelige mejeri-sortiment i supermarkederne). Jeg glæder mig til at se, hvad de har - og jeg krydser fingre for, at de også har masser af is, som jeg kan spise uden at få ondt i maven.

2 kommentarer:

  1. .... Men er det ikke noget med, at soyaprodukter heller ikke er gode?

    SvarSlet
  2. Du kan lave din egen flødeis, med laktosefri fløde :)

    SvarSlet