torsdag den 30. januar 2014

Rødspætte-pakker med grøntsager

Nu er jeg endelig nået til et punkt i min graviditet, hvor jeg rent faktisk har lyst til at spise nogenlunde sundt og grønt igen - og hvor jeg simpelthen er nødt til at følge fodmap diæten igen for at undgå at maven brokker sig. Den fandt sig ellers længe i, at den stod på hvid brød og avocado, men nu kan jeg godt mærke, at den er "mættet." I aften har det stået på rødspættefileter lavet i staniol i ovnen med lidt forskellige low fodmap-grøntsager. De er så nemme at lave, og det bedste af det hele var næsten, at der stort set ingen opvask var bagefter ;-)
Jeg har ikke skrevet mængde på de forskellige grøntsager, da det er helt op til en selv, hvor meget af hver, man lige synes, ligesom man også sagtens kan skifte ud i grøntsagerne.

Ingredienser:
Rødspættefileter
Tomat
Spinat
Gulerødder
Kartofler
Den grønne del af forårsløg
Frisk chili (Jeg brugte en halv).
Lidt fetatern (De faste fetatern skulle have et meget lavt indhold af laktose.)
Salt og peber
Timian

Fremgangsmåde:
Put lidt olie på et stort stykke staniol. Læg rødspættefileten herpå og krydr med salt og peber. Skær gulerødder og kartofler i små tern og tilføj resten af grøntsagerne. På toppen puttede jeg lidt fetatern og timian. Luk staniolen godt over, så indholdet er pakket helt ind, og der ikke kan flyde væske ud.
Bages i ovnen i ca. 30 minutter ved 200 grader.


1 kommentar:

  1. Uuuh, hvor ser det lækkert ud :P
    Tak for inspirationen ;)

    SvarSlet