torsdag den 17. januar 2013

Betydningen af selv enkelte madvarer

Jeg bliver gang på gang overrasket over, hvor stor betydning en lille madvare har. De fleste dage lever jeg på en hel FODMAP-friendly diæt og så har jeg det så godt, men en gang imellem får jeg af forskellige årsager, fx spisning ude, noget mad, der har højt indhold af FODMAPS. Igår fik jeg kylling med pikant flødeost (så der er altså både laktose, løg og sikkert andet i), men det var jo kun en lille klar, så jeg tænkte, det nok skulle gå. Alligevel endte jeg med vildt meget luft i maven og smerter i hele maven (jeg kan slet ikke forstå, at det har været hverdag førhen!) og her til morgen har jeg stadig lidt ondt.
Så til alle jer, der følger nogle af diætens henvisninger, men stadig spiser nogle a tingene og ikke oplever fremgang, så er der nok en naturlig grund. Selv enkelte madvarer kan være med til at give dig smerterne :(
Heldigvis går mine mavekramper og alt det andet hurtigt over igen, fordi jeg som sagt i størstedelen af tiden spiser de ting, min mave godt kan finde ud af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar