torsdag den 4. september 2014

Chiagrød med kokosmælk

Jeg er gået lidt i gang med en kombineret fodmap og LCHF-diæt, både fordi det giver ny inspiration til opskrifter, men også fordi jeg gerne vil tabe de ekstra graviditetskilo, og jeg har tidligere tabt mig meget ved at undlade de fleste kulhydrater. 
Til morgen har jeg afprøvet chiagrød med kokosmælk - og det tror jeg sagtens kunne blive en vinder for mig. Det er virkelig nemt at lave aftenen før, og så er det bare klar om morgenen, særligt en fordel, hvis man har travlt om morgenen (eller har en baby på armen). Den fede kokosmælk mætter virkelig godt. Jeg har hørt, at nogle kan have problemer med chiafrøene i forhold til fodmaps, så man bliver måske lige nødt til at afprøve det lidt, og samtidig er det ikke alle, der er vilde med konsistensen, men prøv det! :-) 

Ingredienser:
30 g. Chiafrø
400 g. Kokosmælk
Lidt vaniliesukker eller andet sødestof
Bær

Aftenen inden blandes chiafrø og kokosmælk i en skål og stilles koldt natten over. Om morgenen røres der lige og herefter er det klar til servering sammen med lidt bær på toppen. 


1 kommentar:

  1. Jeg blander chiafrø med mandelmælk, det får en skøn nøddeagtig smag :-) Pga. min irritable tyktarm har jeg fundet ud af, at smoothies er et hit! Jeg blender indtil der stadig er en lille smule "bid" i fra mandler osv., så maden stadig skal tygges lidt. Smoothien - jeg har en del varianter, som jeg har prøvet mig frem med - toppes med "chia-buddingen" og det smager skønt og mætter LÆÆÆNGE :-) ...
    Se evt. min blog http://larsenringsted.blogspot.dk/2014/07/smoothies-er-kommet-for-at-blive.html
    Jeg laver ca. 8-10 dl og fordeler det over 2 hovedmåltider :-) Kokosmælk og chiafrø-varianten skal da afprøves :-)

    SvarSlet